Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
Kommunikációs ismeretek |
Lepuschán Éva |
|
• az emberi kommunikáció alapjai
• a kommunikáció kódjai
- nem verbális jelek
- szóbeli kommunikáció
- írásbeli kommunikáció
• szervezeti kommunikáció
• illemtan (a viselkedés szabályai)
• protokollszabályok
|
Az írásbeli kommunikáció, mint |
Udvarhelyi Margit |
|
A MUNKATERV, AZ ÍRÁSBELI JELENTÉS, A JEGYZŐKÖNYV, AZ EMLÉKEZTETŐ, A SZAKMAI ÖNÉLETRAJZ, A KÉRVÉNY
|
Miért kommunikálunk? |
Udvarhelyi Margit |
|
A KOMMUNIKÁCIÓ AZ EGYÉNNEK ÉS A TÁRSADALOMNAK EGYARÁNT LÉTFELTÉTELE KOMMUNIKÁCIÓS CÉL - CSELEKVÉS - EREDMÉNY
|
Az emberi kommunikáció története |
Udvarhelyi Margit |
|
A valóság jelenségeit, folyamatait, eseményeit, alkotóelemeit és azok kapcsolatát - egyszóval mindent, ami körülvesz bennünket - csak akkor érthetjük meg, foghatjuk fel igazán, ha eredetüket, keletkezésüket és történetüket is megismerjük. A jelenben nem tudunk eligazodni, ha nem ismerjük a közelebbi és a távolabbi múltat, de akkor sem, ha nincs határozott jövőképünk. Így van ez a kommunikációval is, mind az egyéni, mind a társadalmi kommunikáció vonatkozásában.
|
A kommunikációról |
Udvarhelyi Margit |
|
Aristoteles Politika c. művében így ír az emberi kapcsolatokról Kr.e. kb. 328 körül:
"... az ember természeténél fogva társas élőlény... A társadalom természet szerint előbbre való, mint az egyes ember... Aki nem képes a társas együttélésre, vagy akinek autarkiája folytán semmire sincs szüksége, az nem része a társadalomnak, mint az állat vagy az isten..."
|
A kommunikáció rövid története |
Dr. Hudoba György |
|
A történelem folyamán az információ átvitele sokféle módon történt. A kommunikáció fejlődésének néhány mérföldköve: a hegytetőről felszálló füstjelek, futárposta, újságkihordás, telefon, telex, rádió és TV műsorszórás, számítógép-hálózatok, fax, műholdas és száloptikai kommunikáció.
|
Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
|