MENTORRÁ VÁLNI - Ajánlott irodalom
7. Felhasznált és ajánlott bibliográfia
Minden a füzetben idézett irodalmat megadok itt, de vastag betűvel jelzem azokat, amiket különösen elolvasásra érdemesnek tartok a mentori program szempontjából.
Aronson, E. (2001): A társas lény. Akadémiai Könyvkiadó, Budapest;
Bábosik István (1999): A nevelés elmélete és gyakorlata. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest;
Berne, E. (1984): Emberi játszmák, Háttér Kiadó, Budapest;
Eliade, M. (1999): Misztikus születések. Európa Könyvkiadó, Budapest;
Forgas S. J. (1989): A társas érintkezés pszichológiája. Gondolat, Budapest;
Freire, P. (1970/2000): Pedagogy of the Oppressed. Continuum, New York;
Gordon, T. (1990): T.E.T. A tanári hatékonyság fejlesztése, Gondolat Kiadó, Budapest;
Gordon, T. (1991): P.E.T. A szülői hatékonyság fejlesztése, Gondolat Kiadó, Budapest;
Mészáros György (2003), Techno-house szubkultúra és iskolai nevelés. Iskolakultúra, 9. 4-64;
Mészáros György (2004): Az esélyteremtés, mint mentalitás. In: Mészáros György (szerk.): Második esély. A tanulók középfokú iskolarendszerbe való bevonása a „második esély” adásának módszerével. PHARE program, ESZA típusú projekt, Don Bosco Általános Iskola, Szakiskola, Középiskola és Kollégium, Kazincbarcika;
Mészáros György (2005), A “rossz arcúak” szava: a kritikai pedagógia kihívása. Iskolakultúra, 4, 84-101;
Nahalka István – Torgyik Judit (szerk.) (2004): Megközelítések. Roma gyerekek nevelésének egyes kérdései. Eötvös József Kiadó, Budapest;
Papp János (1997): A hátrányos helyzet értelmezése. Educatio, 1. 3-7;
Rogers, C. R. (2003): Valakivé válni, A személyiség születése, Edge, Budapest;
Schaffhauser Franz (2000): A nevelés alanyi feltételei. Telosz Kiadó, Budapest;
Scheurich, J. (1997): Research Method in the Postmodern. Falmer Press, London;
Szivák Judit (2003): A reflektív gondolkodás fejlesztése. Gondolat Kiadói Kör, ELTE Neveléstudományi Intézet, Budapest;
|